Tuesday 11 June 2019


გაკვეთილის გეგმის მოკლე აღწერა
საგანი__მათემატიკა
კლასი__V

1.    სახელი და გვარი
ნანული სიჭინავა
2.    თემის სახელწოდება
გამყოფიჯერადი

Taთარიღი
02.11.2018 წელი
3.    3. გაკვეთილის
სასწავლო მიზნები

1) შეძლოსერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვების ჯერადებისა დაგამყოფებისპოვნა;
2) 
გაიწაფოს ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვების გამყოფებისა დაჯერადების პოვნაში:

წინაპირობამოსწავლეებმა იციან გამრავლების ცხრილი და ფლობენზეპირი გამრავლება-გაყოფის ხერხებს
 
4.    სწავლის შედეგები
ესგ-ით გათვალისწინებული მისაღები შედეგიმათ. V.1. მოსწავლეიყენებს ახალ რიცხვით სახელებსპოზიციურ სისტემას და ახდენსნატურალური რიცხვების კლასიფიკაციას

ინდიკატორიმათ. V.1.4. პოულობს მოცემული ერთნიშნა და ორნიშნარიცხვების ჯერადებსა და გამყოფებს
5.    მიმდინარეობა
(აქტივობა და დრო)
1.      1. აქტივობა: საორგანიზაციო ნაწილიმოსწავლეთა დასწრების აღრიცხვა 
2.          5წთ

2. აქტივობა: საშინაო დავალების შესრულების ფრონტალური შემოწმება;მოსწავლეთა პრობლემური ამოცანების განხილვა მოსწავლეთამონაწილეობით
    (10წთ)
აღწერავიზუალურად მოწმდება მოსწავლეთა მიერ საშინაო დავალებისშესრულების მოცულობაშეკითხვებით ირკვევა მოსწავლეთაუმრავლესობას რომელი სავარჯიშოს შესრულება გაუჭირდა და მათიგანხილვის პროცესში მოწმდება მოსწავლეთა მიერ წინა გაკვეთილზე ათვისებული მასალის ცოდნის შემოწმება (გაყოფა დიდ რიცხვებზე).გაკვეთილის დასრულების შემდეგ მოსწავლეთა საშინაო დავალებისრვეულები გროვდება მასწავლებლის მიერგანიხილება დაწვრილებით, საჭიროებისამებრ უკეთდება  კომენტარები და ფასდება.

3.
აქტივობა   სიტუაციური  ამოცანა  (3 წთ)
   მიზანიმოსწავლეების განწყობა დაგეგმილ თემაზე სამუშაოდ.კერძოდგავახსენოთრომ ორი ობიექტი ერთმანეთის მიმართ შეიძლებასხვადასხვა როლში გამოდიოდეს და ამ როლის შესაბამისად  ერქვას სხვადასხვა სახელი
  ამოცანაერთ ოჯახში უცხო კაცი სტუმრად მოხვდამასპინძელი მასსაკადრისად გაუმასპინძლდავახშმობისას სტუმარმა კედელზე კაცისსურათს მიაქცია ყურადღება და იკითხა თუ ვინ იყო იგიმასპინძელმაასე უპასუხა: "ეს კაცი მამაჩემის მამის ერთადერთი შვილიაო". სტუმარიდაიბნა.

  ვთხოვთბავშვებს დაეხმარონ სტუმარს და გაარკვიონ მართლაც ვინიყო სურათზე გამოსახულიდისკუსიის პროცესში მოსწავლეებიაუცილებლად ისაუბრებენ მამისა და შვილის ურთიერთმიმართებაზე,ბაბუასა და შვილიშვილზეიმაზეთუ რას წარმოადგენს ერთიმეორისთვის.

4.
აქტივობა  აქტიური მინილექცია
 (15წთ)
    მოსწავლეებს ეცნობათ გაკვეთილის თემამიზანი და შეფასების სქემა.გაკვეთილის თემა იწერება დაფაზეც და რჩება იქ გაკვეთილისბოლომდე.
მოსწავლეებს პროექტორით ვუჩვნებთ გამოსახულებას გაყოფაზე12:3=4 და ვთხოვთ ამ გამოსახულების კომპონენტების (შემავალირიცხვებისდასახელებას.
     სასურველი პასუხია - გასაყოფიგამყოფი და განაყოფიგამოთქვანმოსაზრება იმის თაობზეთუ რატომ უწოდეს მათ ასეთი სახელები. (გასაყოფია იმიტომრომ იგი უნდა გაიყოსგამოყოფიარადგან ის ყოფსდა განაყოფირადგან ის გაყოფის შედეგად მიღებული რიცხვია).
  
    მოსწავლეთა პასუხებში გაიჟღერა ერთმა ტერმინმარომელიცგაკვეთილის თემაშიც იყო და ამაზე გავამახვილებთ მოსწავლეთაყურადღებას და ვთხოვთმათ დააზუსტონ და დააფიქსირონრომ 3 12-ისთვის არის გამყოფივუსვამთ შეკითხვასხომ არ არის მათთვისცნობილი კიდევ რომელი რიცხვებისთვის არის 3 გამყოფიდიდიალბათობით სავარაუდოარომ მოსავლეები ასეთ რიცხვებსდაასახელებენმოსწავლეთა მიერ დასახელებული გამყოფები მათიწარმოთქმის მიხედვით დავწეროთ დაფაზეხოლო შემდეგ მოსწავლეებსვთხოვოთ მათი დალაგება ზრდის მიხედვითაღმოაჩინონ რამეკანონზომიერებაამისათვის მივცეთ დრო 2 წუთიმოვისმინოთ დამივაწეროთ მათ მიერ დანახული კანონზომიერები დაფაზე (უკლებლივყველადა მათივე დახმარებით შევამოწმოთ თითოეულისმართებულობა.
   მათ შორის იქნება ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი გაკვეთილისთვის––ყოველი მომდევნო რიცხვი მიიღება წინაზე 3-ის დამატებითან მეტიაწინაზე 3-ით და
მეორე–– თითოეული რიცხვის მიღება შესაძლებელიასამის გამრავლებით რამე ნატურალურ რიცხვზე
   ვთხოვთ მოსწავლეებს დააკვირდნენ გაკვეთილის თემის მეორეტერმინს და დაარქვან სახელი პირველ მიმდევრობაში მოცემულრიცხვებსრას წარმოადგენენ ისინი სამისთვისმოსწავლეებიაფიქსირებენრომ პირველი მიმდევრობის წევრები 3-ის ჯერადირიცხვებიაშევაჯამოთთუ ერთი რიცხვი მეორეზე იყოფამაშინპირველისთვის მეორე გამყოფიახოლო მეორისთვის პირველი ჯერადი.ანუ გასაყოფი და ჯერადი ერთი და იგივეა.
  (2წთ)  თემის გავრცობის მიზნით, დროის გათვალისწინებით, დავსვათ შეკითხვაშეიძლება თუ არა დავწეროთ 3–ის ყველა ჯერადი რიცხვი? მოსწავლეები მივიყვანოთ დასკვნამდე, რომ ჯერადების დასახელება უსასრულოდ გრძელდება და გამყოფების რაოდენობის დასახელება კი შესაძლებელია.
 (2წთ) პოექტორით ვაჩვენებთ გამოცანას ,,ჯადოსნურ რიცხვზე’’: მე ვარ 2–ის ჯერადი, 10–სა და 20– შორის ვმდებარეობ, ჩემი ორი ციფრის ჯამია 7. პასუხი ბარათებზე უნდა დაწერონ და მაღლა აწევით აჩვენონ.
5.აქტივობა   დამოუკიდებელი მუშაობა (7–8 წთ)
 
  მოსწავლეებს ვყოფთ ტრიადებად მერხებზე მათი განლაგებისმიხედვითურიგდებათ ბარათებირომლებზეც დაწერილია 15-20რიცხვი შემდეგი დავალებითპირველებმა ამოწერეთ მოცემულირიცხვებიდან ოთხის ჯერადი რიცხვებიხოლო მეორეებმა 36-ისგამყოფები
   ამ დროის ამოწურვის შემდეგ წყვილები უცვლიან ერთამანესრვეულებს და ამოწმებენ ერთმანეთის ნამუშევრებსნამუშევრებისგასწორების შემდეგ ქვეშ უნდა მიაწერონ თუ ვინ შეამოწმა სავარჯიშოსშესრულებაწყვილებში დასაშვებია მსჯელობა და აზრთა გაცვლა-გამოცვლა.  მასწავლებელი ამ დროს აკვირდება მოსწავლეების მუშაობსდა საჭირო შემთხვევაში ეხმარება მათ დავალების სწორადშესრულებაშიიგი მოსწავლეთა ნამუშევრებს ნახულობს გაკვეთილისშემდეგ და შედეგს იყენებს შეფასებისთვისმოსწავლეებს მიღებულიშეფასებები კომენტარებით მიეწოდებათ იმავე დღის ბოლომდე ან მეორედღეს (იგულისხმებარომ მოსწავლეებს აქვთ ორი საშინაო დავალებისრვეული).


6.    შეფასება
  (5წთ)  მოსწავლეებს ვთხოვთ გაიხსენონ და გააჟღერონ თუ რაისწავლეს და რა გააკეთეს მათ დღესსასურველია ნაბიჯნაბიჯგავიხსენოთ ყველა აქტივობაისაუბრონ იმაზეთუ რას დაიმახსოვრებენისინი დღევანდელი გაკვეთილიდან და კიდევ ერთხელ გააკეთონდასკვნა რა განსხვავებაა ჯერადსა და გამყოფს შორისროგორამოვიცნოთ ისინივთხოვოთდაასახელონ რამდენიმე რიცხვის გამყოფიდა ჯერადი და მოვთხოვოთ პასუხების დასაბუთებაშეაფასონსაკუთარი მონაწილეობა გაკვეთილის პროცესშირომელი აქტივობაუფრო საინტერესო აღმოჩნდა მათთვის.
 
მასწავლებელი თავის მხრივ აჯამებს გაკვეთილს კომენტარებითაფასებს მოსწავლეებსრომლებიც გამოირჩნენ
კარგი აქტიურობით დაამცნობს მოსწავლეებსრომ ნიშნებით მათი შეფასება მოხდება მათინამუშევრების შემოწმების შემდეგ.
საშინაო დავალებამათემატიკის სახელმძღვანელოგვერდი54–55 სავალდებულო მინიმუმი: №1, 2, 3, 6, 10, 11,  
მოსწავლის სახელმძღვანელო - მათემატიკა V კლასიმოსწავლის წიგნი. რუხაძე
პროექტორიდაფაცარციდასარიგებელი ბარათები ორი ვარიანტით
ტექნიკა და რესურსები - შესასრულებელი აქტივობის გათვალისწინებით მიუთითეთ, რა სახის ტექნიკა და დამხმარე რესურსები გჭირდებათ გაკვეთილზე (მაგ. კომპიუტერების რაოდენობა, პროექტორი და ..)
10. რესურსები

მოსწავლის სახელმძღვანელო - მათემატიკა V კლასიმოსწავლის წიგნი. რუხაძე
პროექტორიდაფაცარციდასარიგებელი ბარათები ორი ვარიანტით
ტექნიკა და რესურსები - შესასრულებელი აქტივობის გათვალისწინებით მიუთითეთ, რა სახის ტექნიკა და დამხმარე რესურსები გჭირდებათ გაკვეთილზე (მაგ. კომპიუტერების რაოდენობა, პროექტორი და ..



















































































































































































































































კარგი აქტიურობით დაამცნობს მოსწავლეებსრომ ნიშნებით მათი შეფასება მოხდება მათინამუშევრების შემოწმების შემდეგ.
საშინაო დავალებამათემატიკის სახელმძღვანელოგვერდი54–55 სავალდებულო მინიმუმი: №1, 2, 3, 6, 10, 11 (შეფასება 7 ქულამდე) ,   №1, 2, 3, 6, 7, 8,  10, 11 (შეფასება 8–9ქულამდე),   №1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11



ინფორმაციის წყარო (ნაბეჭდი, ელექტრონული და სხვა..)
მიანიშნეთ წყაროები და ელექტრონული რესურსები, რომლებიც გამოიყენეთ გაკვეთილის მომზადების, მსვლელობის დროს (მაგ. წიგნები, ალბომები, ვებ-გვერდები..).



No comments:

Post a Comment

გაკვეთილის გეგმა გაკვეთილის მთავარი თემა ვექტორების შეკრება . ვექტორის რიცხვზე გამრავლება სწავლების საფე...