გაკვეთილის გეგმის მოკლე აღწერა
საგანი__მათემატიკა
კლასი__V
1. სახელი და გვარი
|
ნანული
სიჭინავა
|
2. თემის სახელწოდება
|
გამყოფი, ჯერადი
|
Taთარიღი
|
02.11.2018 წელი
|
3. 3. გაკვეთილის
სასწავლო მიზნები
|
1) შეძლოს: ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვების ჯერადებისა დაგამყოფებისპოვნა;
2) გაიწაფოს ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვების გამყოფებისა დაჯერადების პოვნაში: წინაპირობა: მოსწავლეებმა იციან გამრავლების ცხრილი და ფლობენზეპირი გამრავლება-გაყოფის ხერხებს |
4. სწავლის შედეგები
|
ესგ-ით გათვალისწინებული მისაღები შედეგი: მათ. V.1. მოსწავლეიყენებს ახალ რიცხვით სახელებს, პოზიციურ სისტემას და ახდენსნატურალური რიცხვების კლასიფიკაციას
ინდიკატორი: მათ. V.1.4. პოულობს მოცემული ერთნიშნა და ორნიშნარიცხვების ჯერადებსა და გამყოფებს |
5. მიმდინარეობა
(აქტივობა და დრო)
|
1. 1. აქტივობა: საორგანიზაციო ნაწილი: მოსწავლეთა დასწრების აღრიცხვა
2. 5წთ
2. აქტივობა: საშინაო დავალების შესრულების ფრონტალური შემოწმება;მოსწავლეთა პრობლემური ამოცანების განხილვა მოსწავლეთამონაწილეობით
(10წთ)
აღწერა: ვიზუალურად მოწმდება მოსწავლეთა მიერ საშინაო დავალებისშესრულების მოცულობა. შეკითხვებით ირკვევა მოსწავლეთაუმრავლესობას რომელი სავარჯიშოს შესრულება გაუჭირდა და მათიგანხილვის პროცესში მოწმდება მოსწავლეთა მიერ წინა გაკვეთილზე ათვისებული მასალის ცოდნის შემოწმება (გაყოფა დიდ რიცხვებზე).გაკვეთილის დასრულების შემდეგ მოსწავლეთა საშინაო დავალებისრვეულები გროვდება მასწავლებლის მიერ, განიხილება დაწვრილებით, საჭიროებისამებრ უკეთდება კომენტარები და ფასდება. 3.აქტივობა სიტუაციური ამოცანა (3 წთ)
მიზანი: მოსწავლეების განწყობა დაგეგმილ თემაზე სამუშაოდ.კერძოდ, გავახსენოთ, რომ ორი ობიექტი ერთმანეთის მიმართ შეიძლებასხვადასხვა როლში გამოდიოდეს და ამ როლის შესაბამისად ერქვას სხვადასხვა სახელი
ამოცანა: ერთ ოჯახში უცხო კაცი სტუმრად მოხვდა. მასპინძელი მასსაკადრისად გაუმასპინძლდა. ვახშმობისას სტუმარმა კედელზე კაცისსურათს მიაქცია ყურადღება და იკითხა თუ ვინ იყო იგი. მასპინძელმაასე უპასუხა: "ეს კაცი მამაჩემის მამის ერთადერთი შვილიაო". სტუმარიდაიბნა.
ვთხოვთ, ბავშვებს დაეხმარონ სტუმარს და გაარკვიონ მართლაც ვინიყო სურათზე გამოსახული. დისკუსიის პროცესში მოსწავლეებიაუცილებლად ისაუბრებენ მამისა და შვილის ურთიერთმიმართებაზე,ბაბუასა და შვილიშვილზე, იმაზე, თუ რას წარმოადგენს ერთიმეორისთვის. 4.აქტივობა აქტიური მინილექცია
(15წთ)
მოსწავლეებს ეცნობათ გაკვეთილის თემა, მიზანი და შეფასების სქემა.გაკვეთილის თემა იწერება დაფაზეც და რჩება იქ გაკვეთილისბოლომდე. მოსწავლეებს პროექტორით ვუჩვენებთ გამოსახულებას გაყოფაზე12:3=4 და ვთხოვთ ამ გამოსახულების კომპონენტების (შემავალირიცხვების) დასახელებას.
სასურველი პასუხია - გასაყოფი, გამყოფი და განაყოფი. გამოთქვანმოსაზრება იმის თაობზე, თუ რატომ უწოდეს მათ ასეთი სახელები. (გასაყოფია იმიტომ, რომ იგი უნდა გაიყოს; გამოყოფია, რადგან ის ყოფსდა განაყოფი, რადგან ის გაყოფის შედეგად მიღებული რიცხვია).
მოსწავლეთა პასუხებში გაიჟღერა ერთმა ტერმინმა, რომელიცგაკვეთილის თემაშიც იყო და ამაზე გავამახვილებთ მოსწავლეთაყურადღებას და ვთხოვთ, მათ დააზუსტონ და დააფიქსირონ, რომ 3 12-ისთვის არის გამყოფი. ვუსვამთ შეკითხვას, ხომ არ არის მათთვისცნობილი კიდევ რომელი რიცხვებისთვის არის 3 გამყოფი? დიდიალბათობით სავარაუდოა, რომ მოსავლეები ასეთ რიცხვებსდაასახელებენ. მოსწავლეთა მიერ დასახელებული გამყოფები მათიწარმოთქმის მიხედვით დავწეროთ დაფაზე, ხოლო შემდეგ მოსწავლეებსვთხოვოთ მათი დალაგება ზრდის მიხედვით, აღმოაჩინონ რამეკანონზომიერება. ამისათვის მივცეთ დრო 2 წუთი. მოვისმინოთ დამივაწეროთ მათ მიერ დანახული კანონზომიერები დაფაზე (უკლებლივყველა) და მათივე დახმარებით შევამოწმოთ თითოეულისმართებულობა.
მათ შორის იქნება ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი გაკვეთილისთვის––ყოველი მომდევნო რიცხვი მიიღება წინაზე 3-ის დამატებით, ან მეტიაწინაზე 3-ით და
მეორე–– თითოეული რიცხვის მიღება შესაძლებელიასამის გამრავლებით რამე ნატურალურ რიცხვზე,
ვთხოვთ მოსწავლეებს დააკვირდნენ გაკვეთილის თემის მეორეტერმინს და დაარქვან სახელი პირველ მიმდევრობაში მოცემულრიცხვებს, რას წარმოადგენენ ისინი სამისთვის. მოსწავლეებიაფიქსირებენ, რომ პირველი მიმდევრობის წევრები 3-ის ჯერადირიცხვებია. შევაჯამოთ: თუ ერთი რიცხვი მეორეზე იყოფა, მაშინპირველისთვის მეორე გამყოფია, ხოლო მეორისთვის პირველი ჯერადი.ანუ გასაყოფი და ჯერადი ერთი და იგივეა.
(2წთ) თემის გავრცობის მიზნით, დროის გათვალისწინებით, დავსვათ შეკითხვა: შეიძლება თუ არა დავწეროთ 3–ის ყველა ჯერადი რიცხვი? მოსწავლეები მივიყვანოთ დასკვნამდე, რომ ჯერადების დასახელება უსასრულოდ გრძელდება და გამყოფების რაოდენობის დასახელება კი შესაძლებელია.
(2წთ) პოექტორით ვაჩვენებთ გამოცანას ,,ჯადოსნურ რიცხვზე’’: მე ვარ 2–ის ჯერადი, 10–სა და 20–ს შორის ვმდებარეობ, ჩემი ორი ციფრის ჯამია 7. პასუხი ბარათებზე უნდა დაწერონ და მაღლა აწევით აჩვენონ.
5.აქტივობა დამოუკიდებელი მუშაობა (7–8 წთ)
მოსწავლეებს ვყოფთ ტრიადებად მერხებზე მათი განლაგებისმიხედვით, ურიგდებათ ბარათები, რომლებზეც დაწერილია 15-20რიცხვი შემდეგი დავალებით: პირველებმა ამოწერეთ მოცემულირიცხვებიდან ოთხის ჯერადი რიცხვები, ხოლო მეორეებმა 36-ისგამყოფები.
ამ დროის ამოწურვის შემდეგ წყვილები უცვლიან ერთამანესრვეულებს და ამოწმებენ ერთმანეთის ნამუშევრებს. ნამუშევრებისგასწორების შემდეგ ქვეშ უნდა მიაწერონ თუ ვინ შეამოწმა სავარჯიშოსშესრულება. წყვილებში დასაშვებია მსჯელობა და აზრთა გაცვლა-გამოცვლა. მასწავლებელი ამ დროს აკვირდება მოსწავლეების მუშაობსდა საჭირო შემთხვევაში ეხმარება მათ დავალების სწორადშესრულებაში. იგი მოსწავლეთა ნამუშევრებს ნახულობს გაკვეთილისშემდეგ და შედეგს იყენებს შეფასებისთვის. მოსწავლეებს მიღებულიშეფასებები კომენტარებით მიეწოდებათ იმავე დღის ბოლომდე ან მეორედღეს (იგულისხმება, რომ მოსწავლეებს აქვთ ორი საშინაო დავალებისრვეული).
|
6. შეფასება
|
(5წთ) მოსწავლეებს ვთხოვთ გაიხსენონ და გააჟღერონ თუ რაისწავლეს და რა გააკეთეს მათ დღეს. სასურველია ნაბიჯნაბიჯგავიხსენოთ ყველა აქტივობა. ისაუბრონ იმაზე, თუ რას დაიმახსოვრებენისინი დღევანდელი გაკვეთილიდან და კიდევ ერთხელ გააკეთონდასკვნა რა განსხვავებაა ჯერადსა და გამყოფს შორის, როგორამოვიცნოთ ისინი. ვთხოვოთ, დაასახელონ რამდენიმე რიცხვის გამყოფიდა ჯერადი და მოვთხოვოთ პასუხების დასაბუთება. შეაფასონსაკუთარი მონაწილეობა გაკვეთილის პროცესში, რომელი აქტივობაუფრო საინტერესო აღმოჩნდა მათთვის.
მასწავლებელი თავის მხრივ აჯამებს გაკვეთილს კომენტარებითაფასებს მოსწავლეებს, რომლებიც გამოირჩნენ
კარგი აქტიურობით დაამცნობს მოსწავლეებს, რომ ნიშნებით მათი შეფასება მოხდება მათინამუშევრების შემოწმების შემდეგ.
საშინაო დავალება: მათემატიკის სახელმძღვანელო, გვერდი54–55 სავალდებულო მინიმუმი: №1, 2, 3, 6, 10,
11,
მოსწავლის სახელმძღვანელო - მათემატიკა V კლასი, მოსწავლის წიგნიი. რუხაძე
პროექტორი, დაფა, ცარცი, დასარიგებელი ბარათები ორი ვარიანტით
ტექნიკა და რესურსები - შესასრულებელი აქტივობის გათვალისწინებით მიუთითეთ, რა სახის ტექნიკა და დამხმარე რესურსები გჭირდებათ გაკვეთილზე (მაგ. კომპიუტერების რაოდენობა, პროექტორი და ა.შ.)
|
10. რესურსები
|
მოსწავლის სახელმძღვანელო - მათემატიკა V კლასი, მოსწავლის წიგნიი. რუხაძე
პროექტორი, დაფა, ცარცი, დასარიგებელი ბარათები ორი ვარიანტით
ტექნიკა და რესურსები - შესასრულებელი აქტივობის გათვალისწინებით მიუთითეთ, რა სახის ტექნიკა და დამხმარე რესურსები გჭირდებათ გაკვეთილზე (მაგ. კომპიუტერების რაოდენობა, პროექტორი და ა.შ.
კარგი აქტიურობით დაამცნობს მოსწავლეებს, რომ ნიშნებით მათი შეფასება მოხდება მათინამუშევრების შემოწმების შემდეგ.
საშინაო დავალება: მათემატიკის სახელმძღვანელო, გვერდი54–55 სავალდებულო მინიმუმი: №1, 2, 3, 6, 10, 11 (შეფასება 7 ქულამდე) , №1, 2, 3, 6,
7, 8, 10, 11 (შეფასება 8–9ქულამდე), №1, 2, 3, 6,
7, 8, 9, 10, 11
|
ინფორმაციის წყარო (ნაბეჭდი, ელექტრონული და სხვა..)
მიანიშნეთ წყაროები და ელექტრონული რესურსები, რომლებიც გამოიყენეთ გაკვეთილის მომზადების, მსვლელობის დროს (მაგ. წიგნები, ალბომები, ვებ-გვერდები..).
|
No comments:
Post a Comment